Pages Menu
Categories Menu

Posted by on kwi 2, 2024 in Dofinansowanie, Miasta, NBS | 0 comments

Kraków: Nabór do III edycji programu Ogród z klasą

Kraków: Nabór do III edycji programu Ogród z klasą

W Krakowie trwa nabór do III edycji programu „Ogród z klasą”.

Program „Ogród z klasą” Zarządu Zieleni Miejskiej cieszy się niesłabnącą popularność, dlatego 2 kwietnia 2024 zostały uruchomione zapisy do jego trzeciej edycji. Do trzydziestu jeden placówek, które ukończyły dwie poprzednie edycje, dołączy już we wrześniu kolejne dziesięć!

????Program jest skierowany do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Kraków, a ma na celu ich inspirowanie do i wspieranie w zakładaniu ogrodów szkolnych – ogrodów z klasą.

???????? By wziąć udział w programie, należy zgłosić chęć udziału za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na: zzm.krakow.pl/edukacja/ogrod-z-klasa.html.

Do formularza należy załączyć poza danymi szkoły i osoby kontaktowej:

• Opis terenu potencjalnego ogrodu;

• Zdjęcia terenu (do 5 zdjęć);

• Mapkę z zaznaczonym terenem (może to być mapa z google.maps).

???? Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja 2024. Wyniki zostaną podane do 28 czerwca 2024.

Uczestnicy III edycji otrzymają wsparcie merytoryczne i praktyczne ze strony Zarządu Zieleni Miejskiej w postaci:

• Pakietu startowego;

• Szkolenia dla koordynatorów;

• Materiałów pomocniczych do prowadzenia zajęć;

• Organizacji warsztatów;

• Zakup niezbędnych narzędzi do pracy w ogrodzie.

????Ogród szkolny/przedszkolny daje wiele korzyści udokumentowanych naukowo:

• Dzieci aktywnie uczą się w ogrodzie – „zielonej klasie”, realizują program nauczania, namacalnie poznając procesy przyrodnicze i eksperymentując nie w ławce szkolnej

lecz na zewnątrz w realnym środowisku;

• Uprawa roślin zachęca dzieciaki do lepszego i zdrowszego stylu życia;

• Wspólna praca i rozwiązywanie problemów pomaga młodym ludziom lepiej komunikować się ze sobą i z otoczeniem. Rozwija odpowiedzialność, wzmacnia poczucie sprawczości i umiejętność rozwiązywania problemów i planowania;

• Przebywanie w ogrodzie polepsza koncentrację, wyostrza zmysł obserwacji. Ogród buduje zainteresowanie procesami przyrodniczymi i zaciekawienie naturą;

• Wspiera pozytywny stosunek do placówki edukacyjnej i nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z klasy/grupy. Dzieci chętniej uczęszczają do szkoły/przedszkola;

• Podnosi jakość oraz satysfakcję z pracy nauczycieli;

• Ogranicza występowanie u dzieci zespołu deficytu natury (NDD).

Ewentualne pytania proszę kierować na następujący adres mailowy: ogrodzklasa@zzm.krakow.pl.